Od jučer je u funkciji eObnova za elektroničko podnošenje zahtjeva za obnovu


Ministar prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine Darko Horvat na jučerašnjoj sjednici Vlade Republike Hrvatske predstavio je novi sustav za elektroničko podnošenje zahtjeva za obnovu potresom oštećenih zgrada eObnova.

Sustav omogućuje elektroničku prijavu za obnovu ili novčanu pomoć nakon potresa za fizičke i pravne osobe.

Putem internetske platforme moći će se popuniti elektronički obrazac bez potrebe za prikupljanjem dokumenata i podloga u papirnatom obliku ili fizičkim odlascima u nadležne urede. Na početnoj stranici se nalazi popis svih obrazaca dostupnih za podnošenje (oslobađanje od osiguranja odnosno od uplate, konstrukcijsku obnovu, uklanjanje zgrade ili obiteljske kuće, gradnja zamjenske obiteljske kuće, novčana pomoć za privremenu zaštitu, novčana pomoć za konstrukcijsku obnovu, novčana pomoć umjesto gradnje zamjenske obiteljske kuće, novčana pomoć za troškove izrade projekta rekonstrukcije), a građani sami biraju koji obrazac će ispuniti, ovisno o tome što traže. Sustavu se može pristupiti putem sustava e-Građani, a za ulaz preko NIAS-a dovoljna je vjerodajnica razine 3.

Za sve obrasce obvezan je upis katastarske općine i broj katastarske čestice. Nakon toga se, iz padajućeg izbornika, odabire „status“, odnosno je li riječ o vlasniku zgrade/posebnog dijela zgrade odnosno uništene obiteljske kuće ili suvlasniku zgrade/posebnog dijela zgrade odnosno uništene obiteljske kuće. Zahtjev se popunjava odgovorima na pitanja kroz aplikaciju, a odabirom ikone prikazuje se opis ponuđenih modela obnove.

Nakon što su svi podaci uneseni i spremljeni, zahtjev se može predati, a zadnji korak prijave je potvrda predavanja zahtjeva. Moguća je i pretraga zahtjeva, a omogućeno je pretraživanje po više različitih kriterija (po podacima zahtjeva, po podacima o zgradi, po adresi i slično).

Predani zahtjevi mogu se samo pregledavati, dok se u zahtjevima koji su privremeno spremljeni mogu mijenjati i dodavati podaci. Ako se utvrdi da predana dokumentacija nije dovoljna, korisnik će po pozivu referenta moći dopunjavati svoj zahtjev, a kroz ovaj projekt državna uprava automatizacijom razmjenjuje podatke s temeljnim registrima javne uprave.

Detaljne upute za podnošenje zahtjeva dostupne su na sljedećoj poveznici: https://eobnova.gov.hr/ , a sve dodatne informacije o obnovi zgrada oštećenih potresom i podnošenju zahtjeva možete dobiti od Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine putem e-maila potres@mpgi.hr ili na telefon 01/3782 117 (radnim danom od 9 do 14 sati).

 

Foto: eobnova.gov.hr