Istraživači su otkrili da sljedeće tehnike povećavaju održivo učenje i zadržavanje kad su ugrađene u svakodnevne studentske navike učenika. Te su tehnike teške i zahtijevaju napor i usporavaju učenje. U početku se čini da je dobitak od učenja manji nego kod nekih neučinkovitih praksi. Međutim, ove tehnike dovode do dugotrajnog svladavanja.

Pre-test: Kada studenti prije učenja sadržaja uvježbavaju odgovaranje na pitanja, čak i netočno, njihovo buduće učenje se poboljšava. Istraživanje je pokazalo da pre-testiranje poboljšava rezultate nakon testa više nego trošenje iste količine vremena na učenje.

Razmaknuta praksa: Pokazalo se da razmaci od dijelova semestara – usredotočujući se na temu kratko vrijeme u različitim danima – poboljšavaju zadržavanje i prisjećanje više od same prakse.

Stvaranje flash kartica koje se mogu koristiti za razmaknute vježbe i samokviziranje je učinkovito. Učenici bi trebali stvarati različite hrpe prilikom pregledavanja flash kartica. Karte na koje mogu odmah odgovoriti trebaju se staviti na hrpu da ih se pregleda tri dana kasnije; odgovoriti s određenim poteškoćama trebalo bi pregledati dva dana kasnije; a oni na koje su netočno odgovorili trebali bi biti pregledani sljedeći dan.

Samoprocjena: Testiranje ima negativnu konotaciju u ovo doba standardiziranog testiranja, ali je oblik aktivne prakse pronalaženja. Potaknite učenike da sami sebi postavljaju ispitna pitanja dok uče novi koncept, razmišljajući o vrstama pitanja koja biste mogli postaviti na kvizu ili testu. Oni bi trebali uključiti ove kvizove u svoje studijske sesije, odgovarajući na svako pitanje, čak i na ona za koja vjeruju da dobro znaju.

Praksa preplitanja: Studenti se mogu oslanjati na blokiranu praksu, proučavajući skup problema – poput problema množenja – kao grupa dok ne osjete preciznost i točnost. Učinkovitija metoda proučavanja je rad na skupu problema koji su povezani, ali ne i svih iste vrste – na primjer, skupu zadataka iz matematičkih riječi koji traže zbrajanje, oduzimanje, množenje ili dijeljenje. Uzastopni se problemi ne mogu riješiti istom strategijom. To je učinkovitije od izvođenja jednog problema množenja za drugim.

Parafrazirajući i razmišljajući: Mnogi od nas pročitali su nekoliko odlomaka u udžbeniku samo da bi shvatili da nismo zadržali niti jedan koncept ili ključnu točku predstavljenu u tim odlomcima. Kako biste učenicima pokazali kako se boriti protiv toga, neka koriste strategije namjernog učenja. To uključuje povezivanje naučenog s prethodnim znanjem, razmišljanje o tome kako bi objasnili sadržaj petogodišnjaku te razmišljanje i postavljanje pitanja o sadržaju.

Izvor: F. I.
Foto: pixabay