Počeo je Špancirfest koji u deset dana na ulicama i trgovima središta Varaždina nudi gotovo 500 programa, a šetači mogu birati između nastupa performera, koncerata, kreativnih radionica, ponude na štanodvima, naravno, na kraju uz dobar zalogaj i kapljicu.
Značaj Špancirfesta je višestruk: on je sinonim za Varaždin i njegov je najvredniji brend, a poslovni i turistički rezultati koje svake godine generira pokazuju njegovu važnost za razvoj i rast cijelog niza s turizmom povezanih djelatnosti. Uz to, Špancirfest već nekoliko godina, pod sloganom “Pokreni svoju kreativnost”, strateški djeluje kao katalizator razvoja kulturnih i kreativnih industrija te je, inicijativama poput “Akupunkture grada”, aktivan kao važan čimbenik općeg društvenog razvoja Varaždina i njegove okolice.
DOK SISAK SPAVA DRUGI ZARAĐUJU!
O važnosti i uspjehu festivala brojke govore same za sebe. Prema procjeni Policijske uprave Varaždinske, 2017. je u deset festivalskih dana Varaždin posjetilo oko 265 tisuća ljudi, otprilike jednako kao i u 2016. Međutim, prema podacima iz sustava e-visitor, informacijskog sustava za prijavu i odjavu turista, broj dolazaka gostiju u Varaždin za vrijeme Špancirfesta povećan je za 11% u odnosu na prošlogodišnji festival, a gostiju koji su u Varaždinu prenoćili bilo je 2100 i stigli su iz čak 44 države iz cijelog svijeta.
Najviše je, očekivano, bilo domaćih gostiju, međutim e-visitor je zabilježio i prijave iz Njemačke, Austrije, Slovenije, Poljske, Italije, Mađarske, Bosne i Hercegovine, Slovačke, SAD-a, Kine, Nizozemske, Argentine, Kanade, Australije, Republike Koreje, Čilea, Japana, Južnoafričke Republike, Indije, Brazila te Islanda.
35,5 milijuna kuna SAMO U UGOSTITELJSTVU I TRGOVINI
Rast je zabilježen i u možda najvažnijem poslovnom segmentu – ukupnom turističkom prometu u ugostiteljstvu i trgovini. Prema podacima Porezne uprave Varaždin, tijekom 10 dana Špancirfesta 2017. generiran je ukupni turistički promet (u ugostiteljstvu i trgovini) u iznosu od 35,5 milijuna kuna što je 3,8%, odnosno 1.300.000 tisuća kuna više nego u 2016. godini. Taj rezultat je ujedno i najveći zabilježeni turistički promet u proteklih pet godina festivala. O organizacijskom, produkcijskom i tehničkom dijelu festivala brinulo se više od 200 osoba na različitim poslovima, od tehničke i produkcijske službe, pratitelja, informatora pa do volontera. Očekujemo podatke za 2019. godinu koja će nesumnjivo biti još bolja od predhodnih.
.
Foto: n. kalajdžija