YouTube mijenja algoritam prikazivanja video sadržaja

Bez ikakve najave, YouTube je započeo eksperiment sa algoritmom koji mijenja način na koji se video sadržaji pojavljuju prema pretplatnicima, na sadržaje sa kanala. Kako promjena nije bila najavljena, prošlo je nešto vremena prije nego su korisnici shvatili da se nešto čudno događa.
Vijest o promjeni ubrzo se proširila društvenim mrežama i kako trenutno stvari stoje, rijetko tko je zadovoljan promjenama. Što se u stvari dogodilo i zašto su korisnici toliko nezadovoljni?

Najgora odluka YouTube do sada?

Eksperiment koji YouTube provodi podrazumjeva promjene algoritma na način da se više ne prikazuju noviji video uradci već”oni koje bi željeli pogledati”. Sumnja se da se na ovaj način promiču veliki kanali, dok je onima sa manje pretplatnika otežana vidljivost.
Na ovaj se način ruši sam koncept Subscription feeda čija je uloga bila prikazivanje kanala koje pratimo bez favoriziranja (jer su to kanali koji nam se jednako sviđaju).
Neki korisnici usluge YouTubea ovu su odluku nazvali velikom pogreškom i najgorom odlukom ikada. Međutim, YouTube ima svoju vlastitu logiku, koju je spreman braniti.

umjesto najnovijih videozapisa prikazuje se ono
“što korisnik želi vidjeti”!?

Iz YouTube tvrde kako se radi o eksperimentu koji utječe na mali broj korisnika. Stvarno su promijenili način na koji se prikazuju feedovi, pa umjesto najnovijih videozapisa prikazuje se ono “što korisnik želi vidjeti“. Drugim riječima, YouTube je razvio algoritam koji, na temelju vašeg gledanja, “zna” ono što vi u stvari želite gledati, promičući najpopularniji sadržaj. YouTube sve to radi zbog zadržavanja korisnika što je duže moguće. Broj pregleda više nije važan već duljina pregleda. Tko će dulje držati pozornost gledatelja, YouTube će ga bolje rangirati.

YouTube mijenja subscription koncept

YouTuberi su bijesni jer se na ovaj način gubi smisao praćenja kanala. Do sada je najvažnija stvar bila nagovoriti korisnike da prate neki kanal. Međutim, YouTube je očigledno došao do zaključka kako se količina kanala koje prate uvećala do tog broja da je potrebna mjera filtriranja. Poznati “sub za sub” je doveo do toga da mnogi korisnici imaju gomilu kanala na Subscription feedu ali ih više ne prate. To potencijalno dovodi do manjeg broja pregleda i kraćeg gledanja videa. YouTube očigledno želi promjene u korjenu, ali očito nije našao najbolje riješenje.

Ukoliko YouTube stvrno krene prikazivati ono što njemu najviše odgovara, birajući sadržaj u ime korisnika, urušit će se sustav pretplate na kanale, a otvorit će se prostor manipulacijama.

Znači li ovo da će se promicati plaćana prikazivanja ili će YouTube jednostavno gurati najpopularnije sadržaje koji donose najviše novca?

Izvor:BBC