Ekonomska škola Sisak, prostorno je mala škola, ali istovremeno škola s velikim potencijalom i kvalitetom.
Smještena je u Ulici kralja Tomislava 19. Svoju djelatnost obavlja na drugom katu školske zgrade kojom upravlja Osnovna škola Ivana Kukuljevića.
Više o Ekonomskoj školi Sisak reći će nam gđa. Marina Jovanić, ravnateljica škole.

Možete li za početak čitateljima našega portala predstaviti Ekonomsku školu Sisak ? Kada je osnovana i kako je izgledao njezin razvojni put, obzirom da je koji je pomalo specifičan u odnosu na druge sisačke škole?

Ekonomska škola Sisak osnovana je i započela s radom 5. listopada 1956. godine.
Prve je školske godine u prvi razred upisano 136 učenika. Od toga je bilo 95 redovnih učenika, dok su preostali učenici već bili zaposleni kao službenici bez stručne spreme potrebne za rad koji su obavljali.
Razvojni put škole nije bio nimalo lak. U početku je bilo teško pronaći nastavnike. Danas taj problem ne postoji. Nadalje je bilo puno problema s prostorom, opremom i općim uvjetima za rad škole. Ekonomska škola je bila osnovana, a da za nju nije bila osigurana prikladna školska zgrada. Do školske godine 1960./61. bila je smještena u zgradi u Lađarskoj ulici. U toj je zgradi Škola imala na raspolaganju svega četiri prostorije i to poslije 14 sati.
1960. godine Škola je preseljena na Trg hrvatskih branitelja, u zgradu Gimnazije Sisak. Uvjeti za rad u pretrpanoj gimnazijskoj zgradi nisu bili ništa bolji. Stanje se popravilo tek 1963. godine, kada je Škola preseljena u novu zgradu Osnovne škole Ivana Kukuljevića, gdje se i danas nalazi.
Od 1975. do 1992. godine Škola je integrirana sa Gimnazijom Sisak u CUO „Vladimir Majder“. Kao samostalna ustanova, Ekonomska škola ponovno djeluje od 1. rujna 1992. godine sa sjedištem u Ulici kralja Tomislava 19.

Danas škola djeluje u zgradi kojom upravlja OŠ Ivana Kukuljevića. Možete li nam reći koji dio prostora koristi Vaša škola? Vjerujemo da su neki prostori zajednički. Kako to u praksi funkcionira?

Svoju djelatnost obavljamo na drugom katu školske zgrade kojom upravlja Osnovna škola Ivana Kukuljevića.
Škola raspolaže sa šest univerzalnih učionica i dvije specijalizirane učionice, za vježbeničku tvrtku i informatiku. Dio prostora koristimo zajedno sa Osnovnom školom Ivana Kukuljevića, i to dvoranu za tjelesnu i zdravstvenu kulturu, igralište, predvorje te zelene površine. Zbog ograničenog prostora na drugom katu zgrade, radimo u dvije smjene. Osjećamo nedostatak prostora, pogotovo za izvođenje izvannastavnih aktivnosti, budući su nam učionice zauzete od 7,10 do 20 sati.

Koliko učenika i djelatnika danas broji Škola i za koja se sve zanimanja obrazuju Vaši učenici?

Temeljna i stalna zadaća Ekonomske škole Sisak jest što uspješnije organiziranje odgojno-obrazovnog rada kako bi učenici stekli kompetencije za zanimanje Ekonomist, a od školske godine 2014./15. i za zanimanje Poslovni tajnik. Škola zapošljava 40 djelatnika. U Nastavničkom vijeću su 32 nastavnika i 2 stručna suradnika, a u administrativno-tehničkoj službi je 6 djelatnika. U ovoj školskoj godini imamo 266 učenika u 12 razrednih odjela, od kojih je 8 razrednih odjela u zanimanju Ekonomist i 4 razredna odjela u zanimanju Poslovni tajnik.

Vaša je škola uključena u brojne projekte kroz koje se učenici osposobljavaju za kvalitetniju budućnost.
Možete li nam reći nešto više o projektu „Škola ambasador Europskog parlamenta“ u koji je Ekonomska škola uključena od prošle školske godine?

„Škola ambasador Europskog parlamenta“ je program Europskog parlamenta, a cilj mu je podići razinu informiranosti mladih o Europskoj uniji, zajedničkim europskim vrijednostima te pravima europskih građana. Škole uključene u program imaju veliku slobodu u provedbi aktivnosti. Voditelji programa u našoj školi odlučili su s učenicima uključenima u program proći osnovne informacije o funkcioniranju Unije te im pokazati što funkcioniranje Unije znači u stvarnosti. Tako su npr. posjetili SI-MO-RA-u gdje su s djelatnicima agencije razgovarali o projektima Sisačko-moslavačke županije financiranim europskim sredstvima te Metalurški fakultet u Sisku gdje su naučili nešto o mobilnosti unutar Erasmus+ programa. Djelatnici obje ustanove bili su iznimno susretljivi te im ovim putem još jednom zahvaljujemo. Učenici su dobili priliku upoznati hrvatske zastupnike u Europskom parlamentu te su na poziv zastupnice Marijane Petir posjetili Europski parlament u Bruxellesu, a veliku podršku u provedbi programa pružao nam je i Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj. Ponosni smo što smo jedna od svega dvije škole u našoj županiji koja je dobila plaketu i naziv Škola ambasador Europskog parlamenta te što je naših 9 najaktivnijih učenika steklo naziv mlađih ambasadora Europskog parlamenta, a koordinatori na ovom projektu, stručni suradnik pedagog Vanja Ličina i nastavnica Ana Marija Žutić stekli su naziv ambasadora seniora.

Uključeni ste i u program Erasmus+. Zbog čega je on važan za učenike Vaše škole i koje im konkretne mogućnosti pruža?

U siječnju ove godine, 17 učenika naše škole koje obrazujemo za zanimanje Poslovni tajnik obavljali su desetodnevnu praksu u Irskoj. Projekt „Praksa za život“ koji provodimo u okviru Erasmus+ programa važan je zato što učenike priprema za život i prilike koje su se Hrvatskoj otvorile ulaskom u Europsku uniju (prilike za rad, učenje, zabavu i sl.). Konkretno, učenici su 14 dana boravili u Brayu nadomak Dublina te 10 dana radili u irskim tvrtkama. Dobili su priliku koristiti engleski jezik u izvornom okruženju, naučiti kako se radi u Irskoj, biti samostalni u stranoj zemlji, putovati avionom te vidjeti prirodne i kulturne ljepote Irske, a da su im svi troškovi pokriveni sredstvima koja su školi dodijeljena u okviru projekta iz fondova Europske unije.

Osim spomenutih projekata, vjerujemo da u školi postoje i izvannastavne aktivnosti koje za učenike organizira ( osmišljava ) škola, a da se oni kroz njih mogu kvalitetno pripremiti za razne smotre ili natjecanja te tako široj zajednici prezentirati ono što sami jesu? Kakva su postignuća?

U Ekonomskoj školi stvaramo poticajno i zdravo radno okruženje u kojem poštujemo i uvažavamo individualne sklonosti i različitosti te osiguravamo razvoj individualnih sposobnosti što pridonosi posebitosti svakog razrednog odjela i Škole. Organiziramo školski život u kojem učenici dio slobodnog vremena provode u izvannastavnim aktivnostima. Učenici razvijaju svoje socijalne i građanske kompetencije u okviru Kluba mladeži Crvenog križa Ekonomske škole Sisak, uključuju se u akcije solidarnosti, u radionice na temu humanih vrednota kao i u volonterske aktivnosti u lokalnoj zajednici. U našoj školi preko 20 godina djeluje Školsko sportsko društvo Ekonomist koje okuplja veliki broj učenika koji sudjeluju i na sportskim natjecanjima na gradskoj, županijskoj i državnoj razini. Učenici su uključeni još u dramsku sekciju, novinarsku sekciju, literarnu sekciju, Debatni klub, Klub prijatelja umjetnosti i Mlade knjižničare. Svake godine učenici sudjeluju na županijskoj smotri vježbeničkih tvrtki-to su naša učenička poduzeća. Radi poticanja cjelovitog razvoja ličnosti i osnaživanja učeničkog samopouzdanja i spremnosti na natjecanje i posljedice (pobjeda ili poraz), svake godine pripremamo i uključujemo zainteresirane učenike u natjecanja iz opće-obrazovnih i strukovnih predmeta. Ove godine tri učenika, u okviru vježbeničke tvrtke, sudjelovala su na Međunarodnoj smotri vježbeničkih tvrtki u Privatnoj gimnaziji i ekonomskoj školi Katarina Zrinski, u Zagrebu, te su kao pobjednici smotre nagrađeni stipendijama koje će im pokriti troškove trogodišnjeg studija ekonomije na Visokom učilištu Nikola Šubić Zrinski. Ponosni smo na njih kao i na državnu prvakinju u natjecanju u disciplini računovodstvo, učenicu 4. razreda, Andonu Brajdić.

Kako je biti ravnateljica jedne ovakve škole? S kojim se izazovima svakodnevno susrećete u poslu? Kako uspijevate uskladiti da sve u školi funkcionira na najbolji mogući način?

Sretna sam i ponosna kao ravnateljica Ekonomske škole Sisak. Više od pola svog života vezana sam uz ovu školu. Bila sam učenica ove škole, nakon završenog studija ekonomije zaposlila sam se u ovoj školi, 25 godina radila sam u nastavi kao nastavnica ekonomske skupine predmeta te sam sada u drugom mandatu na radnom mjestu ravnateljice. Nakon ukupno 32 godine radnog staža u ovoj školi, mogu reći da je ona zaista moj drugi dom. Sretna sam zbog brojnih bivših ali i sadašnjih učenika koji u našoj školi dobivaju solidno znanje i dobar temelj za daljnje školovanje ili za posao. Raduju me uspjesi naših učenika koji na brojnim smotrama, natjecanjima ili posjetama dostojno predstavljaju našu školu, ali i Grad i Županiju. Njihovi uspjesi rezultat su predanog i kvalitetnog rada nastavnika naše škole. Ponosna sam na moje nastavnike koji su svi visokoobrazovani stručnjaci. Imamo i jednog doktora znanosti, dva stučna specijalista te dvoje nastavnika na poslijediplomskom doktorskom studiju. Najveći nam je izazov skučenost prostora u kojem obavljamo djelatnost. Od osnutka škole, nikada nismo imali vlastiti prostor. Imamo puno nultih i sedmih satova, radimo u dvije smjene što je otežavajuća okolnost za učenike putnike iz nekih mjesta koja su loše prometno povezana sa Siskom. Budući smo na drugom katu zgrade, učenici i nastavnici s poteškoćama u kretanju svakodnevno se penju stepenicama na drugi kat. S ostalim izazovima, kao što su brojne i svakodnevne promjene i novosti poput novih kurikuluma, virtualnih učionica, promjene paradigme poučavanja i svega ostalog u kurikularnoj reformi i modernizaciji strukovnog obrazovanja, mislim da se dosta dobro nosimo te da smo kolektiv spreman na promjene koje će naš rad učiniti još boljim i kvalitetnijim te zadovoljiti potrebe učenika za stjecanjem općih i stručnih kompetencija koje se danas traže na tržištu rada. U našem radu trudimo se biti zajednica u kojoj se odgojno-obrazovni proces odvija u pozitivnom ozračju, nastojimo osigurati uvjete za svakog učenika, aktivno uključujemo roditelje i lokalnu zajednicu u aktivnosti škole, zajednički rješavamo probleme, opremamo školu za korištenje suvremenih nastavnih tehnika i tehnologija te motiviramo učenike za učenje tako da je svaki učenik uspješan u skladu sa svojim mogućnostima.

Sisačko – moslavačka županija je osnivač vaše škole. Koliko vam znači potpora Županije u omogućavanju kvalitete rada škole, ali i u provođenju brojnih projekata u koje je škola uključena?

Kao naš osnivač, Sisačko-moslavačka županija pruža nam veliku potporu u uređenju i opremanju škole te u sufinanciranju projekata u koje se uključujemo. Zahvaljujući financijskoj pomoći Županije, rekonstruirali smo i opremili računalima dvije učionice za vježbeničku tvrtku, nabavili smo nova računala i server za učionicu informatike, u svim univerzalnim učionicama postavili smo projektor i računalo što nam je omogućilo prijelaz na e-dnevnik kao i na korištenje informatičko-komunikacijske tehnologije u poučavanju, novim računalima opremljena je knjižnica, zbornica, tajništvo i računovodstvo. Dijelom iz projekata u kojima smo bili partneri ili smo još uvijek, te uz sufinanciranje županije, nabavljene su i dvije interaktivne ploče te 24 tableta koja se gotovo svakodnevno koriste u nastavi. Kao škola prijavili smo se za uključivanje u 2. fazu projekta e-škole te se nadamo u idućoj školskoj godini daljnjem opremanju škole u okviru tog projekta. Budući smo škola koja nema vlastite izvore prihoda, zahvalni smo Županiji na materijalnoj, ali i moralnoj potpori, razumijevanju naših potreba te spremnosti da pomognu našoj školi koja je možda po prostoru i broju razrednih odjela mala škola, no po kvalitetnom radu i lijepim uspjesima naših učenika zasigurno velika škola.

Foto: Siscia.hr